Valkuilen van het starten van een webshop

Zoals iedereen wel weet, leven we sinds 2020 in een pandemie. Veel mensen kregen meer vrije tijd. Dit betekent dus ook meer tijd voor een nieuwe hobby, zoals skeeleren of armbandjes maken. Een hele populaire hobby in 2020 was het opzetten van een webshop. In het afgelopen jaar zijn er maar liefst ruim 78 duizend nieuwe bedrijven geregistreerd bij de Kamer Van Koophandel. Dit betekent super veel nieuwe leuke bedrijven. Echter, zijn er maar een aantal bedrijven die het volhouden. Er zijn namelijk veel valkuilen van het starten van een onderneming. Zo vergeten veel ondernemers belangrijke punten, zoals SEO uitbesteden of focus leggen op logistiek. In dit artikel zullen er twee valkuilen worden toegelicht, zodat dit jou niet overkomt.

Alles zelf willen doen

Wanneer je een webshop start, komt daar veel bij kijken. Veel beginnende ondernemers, willen alles zelf doen; Financiën, de website, marketing, voorraad, huisstijl, logistiek. Alles moet gebeuren. Een eerste valkuil hierbij is het focussen op het verkeerde. Wanneer je uren werkt aan een huisstijl, moet ook de logistiek nog gebeuren. Maar wanneer je geen tijd maakt voor de huisstijl, komt je webshop onprofessioneel over en haken klanten af. Het is dus belangrijk om een goede balans te creëren. Daarnaast is het ook een goede optie om hulp te vragen en te investeren in specialisten. Regel bijvoorbeeld een webdesigner. Dit scheelt veel tijd en zorgt ervoor dat klanten niet afhaken.

Geen kennis over online marketing

Online marketing is een van de belangrijkste punten bij het starten van een webshop. Online marketing is een verzamelnaam voor alle marketingactiviteiten die op het internet plaatsvinden. Het is hierbij van belang dat je als ondernemer over de juiste kennis van online marketing beschikt. Zorg er dus voor dat je je hierin verdiept of iemand inschakelt die hier veel over weet. Je kunt bijvoorbeeld SEO uitbesteden aan een SEO-specialist.